Gyors és egyszerű karácsonyi cupcake

Ha nem vagy épp egy gyakorlott háziasszony, de az ünnepek alatt mégis szeretnéd lenyűgözni a rokonokat a süteményeiddel, akkor ez a bejegyzés pont NEKED szól. 
A hétvége remek alkalomnak bizonyult, hogy egy főpróba keretében kipróbáljam azokat a muffin díszítési technikákat, amelyeket korábban a Pinteresten láttam.


untitled_design.png
Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, hogy a végén mi sült ki belőle! 

A cupcake tésztájához az alábbi egyszerűen elkészíthető muffin receptet választottam:

muffin.png

 

Hozzávalók: (12 db muffinhoz)
1 pohár joghurt
1 pohár cukor
2 pohár liszt
1/2 pohár olaj
1 csomag sütőpor
3 tojás
pár szem mazsola (vagy más aszalt gyümölcs)

 

A tojást és a cukrot egy robotgép segítségével elkevertem, majd hozzáadtam a joghurtot és az oljat. A lisztet elkevertem a sütőporral és a masszához szitáltam. A kész tésztát a muffinformába kanalaztam, majd mindegyikbe tettem pár szem mazsolát. Előmelegített sütőben, kb. 180°C-on 20 perc alatt készre sütöttem.

 

Míg a muffin a sütőben volt, előkészítettem a díszítéshez a hozzávalókat:

  • Dr. Oetker díszítő toll 
  • Csokoládé 
  • Haribo fehér mályvacukor
  • Francia drazsé
  • Smarties szerű Lidl-es cukorka
  • Tejszínhab
  • Piros ételfesték
  • Sós perec
  • Piskótatallér

Míg várakoztam, hogy a sütőből kivett muffinok kicsit kihűljenek, kipróbáltam az anyagokat. Sosem használtam még ételfestéket, így legelőször azt próbáltam ki:

MIKULÁS 

2_1.png

A piskótatallér felét befestettem piros ételfestékkel, majd tejszínhabból megrajzoltam a "sapka" prémes részét és a mikulás szakállát, a szeme étcsokis díszítő tollal készült a piros orra pedig egy cukorka.

3_1.png

A mikulás testéhez egy újabb piskótatallért használtam, melynek a felületét pirosra festettem, a gombokat és az övet az étcsokis díszítő tollal rajzoltam, az övcsatt pedig a karamellás tollal készült.

Időközben a muffinok kihűltek, így hozzáláttam azok díszítéséhez is! 

 

RÉNSZARVAS 

3.png

A muffin tetejét olvasztott étcsokiba mártottam, majd ráillesztettem a piskótatallért (ebből érdedmes picit kisebbet választani, hogy ne legyen ilyen nagyképű a szarvasünk...). Késsel egy kis mélyedést készítettem a perecből készült szarvának, majd egy ki csoki segítségével felragasztottam a cukorkát. A szarvas szeme fehér nagyobb méretű francia drazsé, melyre a díszítő tollal rajzoltam szemgolyót.

FÉLIG ELOLVADT HÓEMBER

1.png

A muffin tetejére mikróban ráolvasztottam egy mályvacukrot (FONTOS! Folyamatosan figyeljük a mikróban lévő mályvacukrot, mert hő hatására kb. duplájára duzzad, így ha nem akarunk mikrót takarítani, időben vegyük ki a muffint!) Ráillesztettem a hóember fejét, amíg ragadt az alap. Az arcát a díszítő tollak segítségével rajzoltam meg. Az elolvadt testet szimbolizálják a szétgorult gombok (kisebb méretű francia drazsé), valamint a hóember fekvő karja.

ÉGŐSOR

2.png

A korábban leírtak szerint a muffin tetejére olvasztott mályvacukor került, majd amikor kihűlt, a díszítő toll segítségével spirált rajzoltam rá és cukorkákkal díszítettem.

HAVAS KÉMÉNYBE SZORULT MIKULÁS

4.png

A muffinra teszínhabot nyomtam, majd a mályvacukrot feldaraboltam, ételfestékkel pirosra festettem és egy fogpiszkálóval segítségével rögzítettem. A mikulás cipője barna színű drazsé, amit egy kis csokival ragasztottam a helyére.

Készítsetek Ti is karácsonyi muffinokat és írjátok meg kommentben, hogy sikerült! Akár a gyerekeket bevonva is jó kis délutáni program!

Még több izgalmas tartalomért kövessétek az ADVENTure-t a Facebookon és az Instagramon is!